ZAMETACÍ STROJE
Domů » Profi technika » Komunální stroje » Zametače » Kersten FKM60
Kersten FKM 60
Pro traktory, nakladače, manipulátory a komunální nosiče
Profesionální čelní zametače pro traktory a komunální nosiče o výkonu od 50 k. Pohon mechanický vývodovým hřídelem nebo hydraulický, kombinovaný výplet léto/zima. Zesílený rám stroje, příprava pro plovoucí sběrný box a automatickou regulaci přítlaku KM Control.
Součástí výbavy je multifunkční hydraulický rozvaděč pro všechny potřebné funkce u zametače s hydraulickým pohonem (přetlakový ventil, jištění zametacího válce, přepínací ventil pro sběrnou nádobu, regulační ventil pro plynulou regulaci otáček zametače, Load-Sensing-regulace)
Požadavek na pohon je 30-50 l/min při 180 bar, nebo 50 k.
Modelová řada:
- FKM 13060 M/H – záběr 130 cm / 125 cm v natočení
- FKM 15060 M/H – záběr 150 cm / 145 cm v natočení
- FKM 16560 M/H – záběr 165 cm / 160 cm v natočení
- FKM 19060 M/H – záběr 190 cm / 185 cm v natočení
- FKM 22560 M/H – záběr 225 cm / 220 cm v natočení
- FKM 25060 M/H – záběr 250 cm / 245 cm v natočení
Standardní výbava:
- hydraulický nebo mechanický pohon
- orbitový hydromotor (h)
- kloubový hřídel (M)
- zesílený nosný rám
- převod dvouřadým řetězem
- clony proti odstřiku
- 2 robustní opěrná kola 200×80 mm
- centrální nastavení přítlaku
- mechanické natáčení vlevo/vpravo
- dělené bočnice pro snadnou výměnu válce
- univerzální spirálový celoroční výplet
- příprava pro plovoucí sběrnou nádobu
Doplňková výbava:
- zásobník nečistot s hydraulickým vyklápěním a plovoucím uložením
- opěrná kola zásobníku / upínacího rámu
- boční přimetací kartáč průměr 70 cm
- hydraulické natáčení bočního kartáče
- hydraulické natáčení vlevo/vpravo
- škrabky povrchu
- skrápěcí zařízení 100/200 l
- alternativní výplety zametacího válce
- upínací trojúhelník, závěs kat. I a II, adaptéry čelních nakladačů a manipulátorů, závěsy pro Unimog
- KM Control – automatická regulace přítlaku
Pracovní záběr bez bočního kartáče (mm) | ||||||
Pracovní záběr s bočním kartáčem (mm) | ||||||
Pracovní záběr v natočení do boku (mm) | | | | | | |
Průjezdová šířka bez bočního kartáče (mm) | ||||||
Průjezdová šířka s bočním kartáčem (mm) | ||||||
Průjezdová šířka v natočení bez sběrné nádoby (mm) | ||||||
Délka bez bočního kartáče (mm) | ||||||
Výška (mm) | ||||||
Průměr zametacího válce (mm) | ||||||
Úhel natočení (°) | ||||||
Zametaná plocha (mm) | ||||||
Hmotnost zametače (kg) | ||||||
Hmotnost sběrné nádoby (kg) | ||||||
Hmotnost bočního přimetacího kartáče (kg) | ||||||
Hmotnost kropícího systému 100/200 l, plný (kg) | ||||||
Hmotnost škrabek povrchu (kg) | ||||||
Objem sběrné nádoby (l) | ||||||
Objem nádrže kropícího systému (l) | ||||||
Požadavek na průtok oleje při 180 bar (l/min) | ||||||
Požadavek na výkon (k) |
Aktivně řízené zametání
Nová generace zametačů Kersten s kontrolou přítlaku a plovoucí sběrnou nádobou
Pokud jde o velkoplošné zametání, kde je důležitá vysoká výkonnost a dobrý výsledek, jsou zametací stroje nejnovější generace FKM 60 a KM 70 tou správnou volbou.
Tyto nově vyvinuté stroje jsou technicky vyspělé a konfigurované pro nosná vozidla s hydraulickým, nebo alternativně mechanickým pohonem. Jsou vybaveny velkými zametacími válci o průměru 60 a 70 cm a poskytují stabilně vynikající výsledek zametání.
Tyto modelové řady jsou vybaveny nově vyvinutým multifunkčním rozvaděčem, ve kterém jsou integrovány všechny hydraulické funkce, jako například vyprazdňování zásobníku, regulace otáček nebo snímání zatížení.
Volitelně lze zametací stroj vybavit také systémem „KM-Control“. Ten využívá elektronicky řízenou regulaci pro zajištění konstantního přítlaku zametače, tedy kopírování nerovností povrchu, která zajišťuje stálý kontakt zametacího válce s povrchem.
Plovoucí uložení sběrné nádoby
Sběrná nádoba zametacího stroje je obvykle spojena s rámem zametače prostřednictvím pevných otočných bodů – čepů. Kopírování terénu je zajištěno pomocí 2 pojezdových kol za zametacím válcem a v přední části alespoň 1 pojezdovým kolem, upevněným na sběrné nádobě. Vzhledem k takto propojené tuhé konstrukci ztrácí zametací válec často kontakt s povrchem, např. když je systém při najíždění do svahu přizdvihován předním opěrným kolem. Zametače řady FKM 60 a KM 70 nyní nabízejí řešení – tyto stroje jsou vybaveny novým typem zavěšení a vodicím systémem sběrné nádoby.
Na zametacím stroji jsou uchycena plovoucí ramena, která pomocí důmyslného systému otočných čepů
zajišťují, že se při najíždění do svahu nebo přejezdu příčné nerovnosti zvedá pouze samotná sběrná nádoba. To znamená, že zametací válec nikdy neztratí kontakt s povrchem. Tím je zajištěn lepší výsledek zametání, zejména tam, kde se často vyskytují nerovné povrchy. Navíc ve srovnání s běžnými systémy již není nutné nastavovat zametací válec příliš nízko, aby vyrovnal nerovnosti terénu. Tím se snižuje opotřebení, což následně zvyšuje efektivitu nákladů.
Aktivní kontrola přítlaku zametače
Mnoho uživatelů je nespokojeno s tím, že běžné zametací stroje lze nastavovat pouze manuálně. V praxi je toto nastavení často příliš agresivní a zametací válec je nastaven na příliš vysoký přítlak. To zbytečně zatěžuje zametač i nosič a vede k vysokému opotřebení zametacího válce. Nově vyvinutá řídicí jednotka KM Control nyní přináší nápravu: nastavení přítlaku zametacího válce na podklad je automatizované. Hydraulický tlak na hydromotoru zametacího válce je snímán pomocí senzorového systému a naměřené hodnoty vyhodnocuje mikroprocesor, který neustále provádí porovnání cílové a skutečné hodnoty. Pokud jsou naměřené hodnoty mimo stanovený rozsah, je prostřednictvím pomocného hydraulického okruhu aktivován hydromotor, který upravuje výšku pojezdových kol, a tím zajišťuje optimální výškové nastavení zametacího válce vůči podkladu. Ovládání je pohodlné prostřednictvím ovládacího panelu v kabině řidiče. Lze zvolit dva provozní režimy pro normální znečištění (malá přítlačná plocha) a silné znečištění (velká přítlačná plocha). Dalším aspektem je bezpečnost a pohodlí. Protože se zametací stroj ovládá z ovládacího panelu instalovaného v kabině, není nutné při provádění úprav opouštět chráněnou kabinu. (Podle profesních sdružení dochází k většině nehod, kterým lze předejít, právě při opuštění kabiny).